אני תוהה לא אחת מדוע רוכשים פוטנציאלים המעוניינים לרכוש דירה למעלה מ- 500,000 ₪ לא עורכים בדיקות מקיפות בעלויות מינוריות ובגין רכב הסך של 40,000 ₪ ממהרים לערוך בדיקות במעבדת רכב מוסמך.

מעוניינים לרכוש דירה? הזמינו חברה שתערוך "בדק בית" על מנת שלא תקנו "חתול בשק"

אני תוהה לא אחת מדוע רוכשים פוטנציאלים המעוניינים לרכוש דירה למעלה מ- 500,000 ₪ לא עורכים בדיקות מקיפות בעלויות מינוריות ובגין רכב הסך של 40,000 ₪ ממהרים לערוך בדיקות במעבדת רכב מוסמך.

באזור המרכז השכילו להבין זאת ולעיתים קרובות כתוצאה מהבדיקות שנערכות יש בידי רוכשים פוטנציאליים קלף מיקוח מבוסס לערך הדירה האמיתי וניתן להגיע למחיר נמוך בהרבה מהמחיר אותו מבקש המוכר.

עבור רוב האוכלוסייה רכישת בית זוהי הרכישה הכלכלית הכי משמעותית בחייהם ובין כה וכה קיימות הוצאות רבות הכרוכות ברכישה זו כגון עורך דין המטפל ברישום, מתווך במידה וקיים, ביטוחים ועוד. כדאי ומומלץ להוסיף לרשימת ההוצאות גם את מחיר "בדק הבית" הסך הממוצע של 1,500

₪ ולהיות רגועים ברכישת הנכס.

רכישה מקבלן:

בדיקת "בדק בית" מטרתה לאתר ליקויי בניה ולחייב את הקבלן לתקן אותם, ובמידת הצורך במקרה הגרוע אם אנו מגיעים לבית משפט, בדיקת "בדק בית" משמשת כראיה משפטית לכל דבר ועניין.

כאשר אנו מזמינים חברת "בדק בית" עלינו לוודא שאנו מזמינים מהנדס מוסמך לביצוע "בדק בית" ורצוי לבקש הצגת תעודה מתאימה.

רכישת דירה יד שניה:

בפועל, עיקר הליקויים בדירות יד שניה הם ליקויים של רטיבות נסתרת בדירה אשר טושטשה על ידי המוכרים באמצעות שיפוץ קוסמטי בלבד על מנת שהנכס יראה טוב למראית עין, בתי המשפט מלאים במקרים כאלה של רוכשים אשר לא ערכו את הבדיקות המתאימות ובדיעבד גילו ליקויים

מהקשים ביותר, אם זה צנרת רקובה, רטיבות כתוצאה של איטום פגום או רטיבות כתוצאה של בידוד לקויי.

בל נשכח כי רוב חוזה המכר מגבים את המוכר במשפט מוכר "כי הרוכש מצא את הדירה תקינה ולשביעות רצונו ומתאימה לכל צורכיו כפי שהיא (AS IS), וכי הוא מוותר על טענת אי התאמה ו/או פגם בקשר לדירה".

כאמור, במידה ולא ערכתם את הבדיקות באמצעות חברת "בדק בית" יהא קשה להוכיח אחרת הרי ניתנה לכם האופציה קודם לכן לבדוק את הנכס והמוכר לא מנע זאת במידה והתבקש לכך ברוב המקרים.

אני ממליצה באופן אישי וכ"צופה פני עתיד" לשכור שירותי חברת "בדק בית" שתערוך בדיקה יסודית בין אם רכשתם מקבלן ובין אם דירת יד שניה, העין של אדם סביר שונה מעין של מהנדס לו הידע והבקיאות בתחום.

בהצלחה!

חברת "בדק בית"
Date

אפריל 25, 2013

Category

דיני מקרקעין